W czasie prowadzenia robót drogowych często zachodzi konieczność czasowej reorganizacji ruchu drogowego. Takie działanie wymaga umieszczenia w pasie ruchu dodatkowego oznakowania w postaci pionowych oraz poziomych znaków drogowych, a czasem również sygnalizacji świetlnej kontrolującej ruch wahadłowy na danym odcinku drogi. Oznakowania pionowe nie stwarzają problemów w ich przemieszczeniu, czy usunięciu. Trudności mogą się jednak pojawić w przypadku stosowania znaków poziomych, które mają wytyczać pas ruchu jedynie przez określony czas.
Zastosowanie żółtych taśm najezdniowych
Powszechnie stosowaną metodą czasowej organizacji ruchu w postaci umieszczania poziomych pasów na powierzchni jezdni jest naklejanie na nią samoprzylepnej taśmy. Specjalna taśma najezdniowa żółta na podkładzie aluminiowym to niezwykle wytrzymały produkt, który stworzony jest z myślą o bezpieczeństwie zarówno pieszych, kierowców pojazdów, jak również osób prowadzących roboty drogowe w strefie ruchu. Powierzchnia taśmy pokryta jest odblaskową farbą, która sprawia że pas jest dobrze widoczny zarówno w dzień, jak i w nocy. Struktura zewnętrznej strony taśmy wypełniona jest specjalnymi cząsteczkami, które zapobiegają poślizgom, co jeszcze bardziej zwiększa bezpieczeństwo na drodze. Dzięki siatce wzmacniającej taśma jest wytrzymała i nie ulega rozerwaniu nawet w strefach o dużym natężeniu ruchu drogowego. Jej montaż jest niezwykle prosty i nie wymaga użycia narzędzi, choć naklejenie taśmy w niesprzyjających warunkach, takich jak niska temperatura otoczenia, zabrudzenie nawierzchni, czy też duże zapylenie może nieść ze sobą konieczność nałożenia dodatkowej warstwy kleju gruntującego. Taśma najezdniowa pomimo łatwości w jej odklejaniu głęboko wnika w nierówności danej powierzchni i po dociśnięciu mocno do niej przylega. Doskonale nadaje się do stosowania na asfalcie i innych porowatych podłożach, ale gładkie nawierzchnie, takie jak żywica, czy też beton wymagają zastosowania innego rodzaju taśmy.
Zalecana minimalna temperatura nawierzchni oraz otoczenia podczas naklejania taśmy wynosi dziesięć stopni Celsjusza. Przy niższych temperaturach należy pamiętać o tym, aby bezwzględnie pokryć taśmę klejem gruntującym. Warto również zadbać o to, aby nawierzchnia w miarę możliwości była oczyszczona z brudu oraz pyłu. Po usunięciu taśma nie zostawia śladów na powierzchni jezdni, co zwiększa bezpieczeństwo ruchu drogowego.