Jak często wymieniać filtr paliwowy w ciągniku?

Na silnik naszej maszyny rolniczej czyha wiele niebezpieczeństw podczas pracy, jeżeli więc nie chcemy być zmuszeni do częstych i kosztownych zmian tej części naszej maszyny, musimy o niego odpowiedniego zadbać. Jednym z podstawowych sposobów na ochronę silnika jest dbanie o to, żeby dostawało się do niego jak najmniej zanieczyszczeń.

Jak filtr paliwowy ochrania silnik?

paliwowe filtry do ciągników caseFiltry paliwowe mają postać niewielkiej puszki montowanej w pobliżu silnika, której głównym zadaniem jest zatrzymywanie zanieczyszczeń, które przepływają przez nią wraz z paliwem i mogłyby uszkodzić silnik. Co ciekawe, tego typu filtry stosuje się zarówno w maszynach z napędem diesla jak i hydraulicznym – w przypadku Diesla filtry dodatkowo zatrzymują wodę, która mogłaby dostać się do silnika – w obu przypadkach rola filtrów jest więc równie istotna. Wybierając paliwowe filtry do ciągników case trzeba szczególną uwagę zwrócić uwagę na skuteczność filtracji – filtry do maszyn rolniczych muszą bowiem poradzić sobie ze znacznie bardziej niebezpiecznymi zanieczyszczeniami, niż w przypadku samochodów osobowych. Wynika to ściśle ze specyfiki pracy ciągników -podczas pracy wzbijają one tumany kurzu i pyłów z pola, które w kontakcie z silnikiem szybko mogłyby spowodować jego zatarcie. Filtry tego typu zatrzymują więc kurz, pyły, cząstki środków do ochrony roślin, które również bardzo agresywnie działają na silnik i inne elementy mechaniczne oraz zanieczyszczenia związane ze spalinami. Udowodniono, że dobrze dobrany i zamontowany filtr, może przedłużyć właściwie działanie silnika nawet dwukrotnie. Kiedy należy jednak wymienić filtr paliwowy w naszym ciągniku? Cóż, jedynym sposobem jest prowadzenie regularnych kontroli stanu technicznego naszych maszyn, najlepiej po każdym sezonie. Mechanik będzie w stanie zauważyć już pierwsze oznaki zużycia filtra, jeszcze przed tym, zanim my odczujemy pierwsze efekty zanieczyszczenia silnika. Co ważne, filtr uszkodzony jedynie w niewielkim stopniu można poddać renowacji, więc nie trzeba go koniecznie wymieniać.

Silnik jest najważniejsza częścią każdego pojazdu, w tym maszyn rolniczych. Jeżeli więc chcemy uniknąć problemów z prać naszego ciągnika, przeprowadzajmy regularne kontrole stanu technicznego naszego taboru, co pozwoli uniknąć nam problemów z maszynami w czasie trwania sezonu.

Scroll to Top