Jak przygotować się do targów wystawienniczych?

Udział w targach wystawienniczych to ogromna szansa dla firmy na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych jak i pozyskanie klientów. Jest to jednak także ciężka praca dla wystawców jak i spora inwestycja, która może się nie zwrócić, jeśli odpowiednio się do tego nie przygotujemy. Jak przygotować się do targów wystawienniczych, o czym należy pamiętać i jak to dobrze rozplanować? O tym wszystkim powiemy w poniższym tekście.

Uczestnictwo w targach – czy to się opłaca?

Spotkać można wiele głosów, że udział w takich targach to tylko strata czasu i firmowych pieniędzy, ponieważ efekty są marne. Jest to nieco krzywdząca opinia, tym bardziej jeśli wziąć pod uwagę dane statystyczne, związane z efektywnością takiego sposobu promowania swojej firmy. I tak zgodnie z przeprowadzonymi badaniami według portalu www.stoisko.pl uznaje się, że skuteczność promowania na targach jest następująca:

  • 42% – promowanie wizerunku firmy,
  • 42% – wprowadzanie nowych produktów na rynek,
  • 39% – tworzenie kierunków sprzedaży,
  • 28% – zdobywanie nowych rynków,
  • 12% – zdobywanie nowych zamówień.

Wprawdzie są to jedynie dane statystyczne, jednak przedstawiają się one nie najgorzej. Skąd zatem bierą się opinie, że udział w targach to strata czasu? Wynika to często z tego, że firmy nie przygotowują się właściwie do udziału w nich. Nieprzemyślane stanowiska, wybór niewłaściwych targów, słabo przygotowana kampania reklamowa to wszystko wpływa na niekorzystny wynik.

Jak się przygotować do udziału w targach? – dobry plan

targi wysatwniczeDobrze przygotowany plan to podstawa sukcesu na targach. W pierwszej kolejności i to z dużym wyprzedzeniem musimy zaplanować to w jakich targach chcemy wziąć udział czy ma być jedna impreza o charakterze prestiżowym, czy kilka mniejszych, a co za tym idzie konieczne jest także określenie tego ile firmowych funduszy na udział w tragach możemy przeznaczyć. Określenie tych dwóch kwestii to jedne z ważniejszych spraw i będą miały one ogromny wpływ na przebieg dalszych przygotowań. W następnej kolejności warto przejść do działania, rezerwacja i opłacenie stoiska na targach i noclegu to czynności o które należy zatroszczyć się w pierwszej kolejności. Następnie śledźmy informacje związane z targami, kto na nich będzie, notujmy z kim warto rozmawiać, z kim negocjować. Sporządzenie takiej listy pozwali nam lepiej przygotować się do udziału a co za tym idzie działać efektywniej. Warto nie tylko sprawdzić kto na targach będzie, ale także dać znać, że i my na nich będziemy. W tym celu można wykorzystać fanpage czy stronę firmy, będzie to wyraźny sygnał zarówno dla naszych klientów jak i potencjalnych kontrahentów, że mogą nas tam szukać. Warto także przemyśleć to na jakie rozwiązania reklamowe zamierzamy się zdecydować czy mają to być stojaki reklamowe z metalu z broszurami, czy balony z nadrukiem i ulotki. Według strony www.ofset.pl czas oczekiwania na realizacje zamówienia na tego typu artykuły reklamowe nie jest zbyt długi, to jednak dobrze przemyślana reklama pomoże odnieść nam sukces.

Jak się reklamować na targach?

Wybór odpowiednich rozwiązań reklamowych na czas trwania targów zależy w dużej mierze od tego co stawiamy sobie za główny cel swojego pobytu na owych targach. Zasadniczo wyróżniamy trzy główne cele, choć zwykle za główny stawiamy sobie jeden z nich, mianowicie są to:

  • pokazanie się klientom,balony reklamowe
  • poznanie kontrahentów,
  • zdobycie nowych kontaktów i kontraktów,

W zależności od tego co dla nas jest najistotniejsze na takie rozwiązanie warto się zdecydować. Jeżeli dajmy na to naszym celem jest zostanie zauważonym przez klientów i zapoznanie ich tym sposobem z nasza ofertą i produktami to dobrym rozwiązaniem mogą być ulotki i nadruki na balonach. Na stronie http://balonyzlogo.pl można przeczytać, że stanowisko ozdobione balonami przykuwa uwagę a dodatkowo fakt, że są to balony z nadrukiem, które często w trakcie takich imprez są także rozdawane to dobry sposób na szybkie i łatwe rozprowadzenie treści reklamowych. Druk ulotek jest natomiast stosunkowo tani, a ich duży nakład pozwoli nam dotrzeć do dużej liczby potencjalnych klientów. W przypadku, gdy naszym głównym celem jest nawiązanie nowych kontaktów z kontrahentami warto pomyśleć o nieco innych rozwiązaniach.

Nawiązywanie kontaktów z kontrahentami

stojak na ulotkiW sytuacji, gdy naszym priorytetem jest nawiązanie nowych kontaktów z potencjalnymi kontrahentami warto pomyśleć o takich rozwiązaniach jak broszury, wizytówki, a do samego tematu reklamy i promowania się podejść bardziej fachowo. Według strony www.wist-online.com broszury i informatory można za pomocą takich rozwiązań jak standy kartonowe czy stojaki reklamowe wyeksponować, jednak w rzeczywistości w tym przypadku najważniejsza kwestią jest sama rozmowa z odpowiednimi osobami, ponieważ to właśnie poprzez negocjacje pozyskamy najwięcej nowych kontaktów. Po co zatem stosowanie dodatkowych rozwiązań reklamowych? Jest to konieczne z kilku powodów. Po pierwsze odpowiednio zaopatrzone stanowisko z ciekawymi reklamami lepiej się prezentuje, po drugie choć naszym głównym celem wprawdzie jest nawiązanie nowych kontaktów, to jednak nie można zapominać o pozostałych podstawowych celach udziału w takich targach i choć pośrednio należy je realizować, między innymi za pomocą omówionych powyżej rozwiązań. Na to czy firma na targach odniesie sukces przełożą się nie tyle materiały marketingowe, co to jacy ludzie wezmą w nich udział.

Podsumowując

Udział w targach wystawowych to ciężka praca, wymagającego ciągłego kontaktu z ludźmi i odpowiednia na setki pytań nierzadko tych samych, dlatego tak ważne jest to by odpowiednio się do nich przygotować. Równie ważne w tym przypadku jest właściwe rozpoznanie sytuacji, wybranie odpowiednich osób charakteryzujących się wysokim poziomem kompetencji miękkich, jak i zastosowanie skutecznych materiałów marketingowych, to wszystko razem przełoży się na to czy nasz udział w targach zakończy się sukcesem, czy też będzie to porażka.

Scroll to Top