Najlepsze szkolenia pilotów cywilnych

Kursy na licencje pilotów cywilnych często nie obejmowały bardziej złożonych zagadnień, przydatnych głównie pilotom samolotów komercyjnych, aczkolwiek potrzebnych również posiadaczom maszyn prywatnych. Znaczna część owych kursów skupiała się bowiem na samej sztuce pilotowania samolotu, pozostawiając pozostałe aspekty ruchu powietrznego do przełożenia na szkoleniach uzupełniających. Okazywało się jednak, iż taki brak wiedzy powodował wiele problemów w powietrzu, które mogłyby być uniknięte bardzo łatwo.

Ekstensywny kurs pilota rekreacyjnego samolotu cywilnego

fachowa licencja laplKursy pilotów rekreacyjnych, zwłaszcza najbardziej podstawowe szkolenia na licencje krajowe, nie oferowały zbyt dużego poziomu wiedzy. Dla wielu przyszłych pilotów, znacznie lepszym początkiem kariery była fachowa licencja LAPL, dająca większe uprawnienia niż podstawowa wersja licencji pilota rekreacyjnego, aczkolwiek nieco trudniejsza do zdobycia. Kursy na licencję LAPL obejmowały bowiem wiele tematów teoretycznych niespotykanych na podstawowych szkoleniach, aczkolwiek niezbędnych w trakcie odbywania tras międzynarodowych, na które posiadanie owej licencji pozwalało. Podstawą oczywiście były metody komunikacji, do których opanowania wymagana była nie tylko biegła znajomość języka angielskiego, używanego przez personel powietrzny oraz kontrolę naziemną na całym świecie, ale również stosowanie terminologii ustalonej przez nadzór lotniczy, bez znajomości której otrzymanie licencji nie było możliwe. Każdy pilot odbywający dłuższy lot krajowy lub międzynarodowy musiał również zapoznać się z regulacjami prawnymi, dotyczącymi lotów nad terenem zastrzeżonym, czy w przestrzeni powietrznej o podwyższonym poziomie bezpieczeństwa.

Trasa lotu mogła być bowiem skierowana właśnie przez taką przestrzeń powietrzną, a znajomość zasad, regulujących poruszanie się po owej przestrzeni mogła niejednokrotnie ogromnie ułatwić lot i pozwolić na uniknięcie poważnych sytuacji spornych. Fachowe i profesjonalne kursy najczęściej były prowadzone przez aktywnych pilotów, zarówno członków aeroklubów jak i zawodowych pilotów samolotów komercyjnych o różnym przeznaczeniu. Instruktorzy działający zawodowo mieli bowiem o wiele większe doświadczenie, i znacznie lepiej potrafili przekazać najważniejsze informacje kursantom.

Scroll to Top