W szeroko rozumianym marketingu internetowym można wskazać wiele strategii i metod promowania swojej działalności. Popularnym i chętnie wykorzystywanym sposobem jest tzw. marketing treści (ang. content marketing). Polega to na cyklicznym tworzeniu tekstów, grafik czy materiałów audiowizualnych, których zadaniem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta i zachęcenie go do wykonania działań mogących zwiększyć obroty naszego przedsiębiorstwa.
Istota marketingu treści
Podstawowym czynnikiem odgrywającym tutaj ogromną rolę jest dążenie do budowania długofalowych więzi między marką a konsumentem, dzięki czemu chętnie odwiedza on naszą stronę internetową, czyta publikowane artykuły i ogląda umieszczane filmy. Wiele osób zadaje sobie pytanie, jak tworzyć na tyle atrakcyjne treści, żeby klienci faktycznie chętnie się z nimi zapoznawali. Warto zwrócić również uwagę na to, że content marketing jest także doskonałym narzędziem w procesie pozycjonowania stron pod kątem wyników zapytań w wyszukiwarce Google. Na tym etapie widać już, że tworzenie odpowiednich materiałów ma ogromny potencjał i dzięki rozsądnym działaniom można znacznie zwiększyć swoje zyski. Ponieważ współczesny użytkownik ma do czynienia z ogromną ilością różnego rodzaju treści w internecie, musimy znaleźć sposób, aby wyróżnić swój content od tego, co jest proponowane przez naszą konkurencję. Walka o uwagę potencjalnych konsumentów jest dzisiaj niezwykle intensywna, co więc możemy zrobić? Wbrew pozorom treści tekstowe nie są wcale najprostsze do tworzenia – o ile oczywiście zakładamy, że mają być wartościowe. Kluczem do sukcesu w tym wypadku może być różnorodność. Ekspercie artykuły dotyczące nadchodzących trendów lub podsumowujące miniony rok – albo po prostu skupiające się na jednym, określonym zagadnieniu i opisujące je w sposób szczegółowy na pewno zaintrygują niejedną osobę. Pisanie poradników również przyciąga uwagę użytkowników. Łatwo wyobrazić sobie przedsiębiorstwo budowlane, które regularnie publikuje na swojej stronie krótkie teksty instruktażowe dotyczące prostych prac remontowych. To z pewnością zachęci naszych klientów do wracania na stronę.
Bardzo dużą popularnością ze strony użytkowników cieszą się również wywiady z osobami kojarzonymi z sukcesem zawodowym. Branżowe rozmowy z interesującymi ludźmi na pewno będą ciekawym materiałem dla konsumentów. Sam tekst oczywiście warto uzupełniać prostymi infografikami czy darmowymi zdjęciami, które możemy znaleźć w legalnych źródłach internetowych. Nie zapominajmy także o estetyce i podstawach edycji tekstu. Jeśli nasze teksty zachowają atrakcyjny wygląd, a ich treść będzie ciekawa i oryginalna, to z pewnością zapewnimy sobie grupę stałych klientów.